onsdag 26. juni 2013

Jeg heter Ola fin og rød........

 

Det ble ikke ferie før sommeravslutningen var vel i havn. De siste ukene av skoleåret brukte vi mange av undervisningstimene til å forberede underholdning for spente foresatte. Men vi var spente selv også, ikke alle kreasjonene var like praktiske verken når det gjaldt materialvalg eller design.

De første skoleårene var ALLE mine klassestyrere gravide, les høygravide,  så stemningen ble liksom litt "tung" . Jeg kan ikke huske at det var noe futt over avslutningene i det hele tatt.

Litt mere trøkk ble det da jeg kom til fjerde klasse. Min nye klassestyrer hadde i sine glansdager vært Hitler Jugend (tuller ikke) . Dere skjønner  sikker at jeg er en dame i min beste alder, også kaldt moden.  Jeg beveget meg inn i en periode med "ordnung muss sein , immer sein" som vedvarte frem til min sorti fra ungdomsskolen.

Disiplin...... kadaver disiplin,  satte mannen stor pris på, men smak hadde han ikke. Iført rutet flanellskjorte med svetteringer og hull under ermene instruerte han sangen om alle fargene. "jeg heter Ola fin og rød" med sterke og klare instrukser. Kostymet skulle lages i kreppapir, rødt kreppapir...
og det store stykket om alle fargene skulle fremføres ute...... på nordvestlandet.....

En katastrofe var et faktum. Den store dagen regnet det, og kreppapir farger kraftig av. Den eneste som så verre ut enn meg var han som skulle være grønn.

Kos dere med papirkjolen fra Norway Design, en fantastisk kreasjon satt i en nydelig setting i vindusutstillingen.

En takk til deg som lager utstillingen, den er en fryd og glede for øyet.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar