lørdag 29. juni 2013

tjukka....



 
Det var ikke mye lekkert det som kom ut av vintertøyet denne våren. I tillegg til å være blek hadde det kommet noen kilo snikende. De hadde listet seg på myke sokker. Sakte, veldig sakte hadde de funnet seg til rette på hofter, lår, mage, overarmer. En dag ble de oppdaget, men da hadde de fullstendig tatt en "takeover". Helt uforståelig at "sambo" ikke har kommet med noen meldinger.

Faktisk var antallet kilo så mange at jeg sluttet med å sveipe innom Ticket.no, Restplass.no og alle de andre som solgte lykke i solen med sand mellom tærne. Tanken på å vise seg på en strand hadde aldri vært mere fjern. Soltelt...... de har ikke slikt, har de vel?



I tillegg til en vektutfordring hadde det sneket seg inn et konsistensproblem. Jeg vet ikke om dere kan se det for dere, men hudfargen er blåhvit......( kan det være britiske aner ). Rundt livet har det oppstått noe mykt noe som alle linninger graver seg dypt inn i. En hel garderobe med fine navn og svindyre kvaliteter lever på randen av utkastelse om kroppen ikke snart responderer på de fysiske tiltak som er satt inn de siste uker.

Jeg har lest Bridget Joenes, jeg har sett filmene... Jeg elsker det selvironoiske men allikevel med innsikt. Egentlig er jeg ikke så tjukk. Det er bare det at jeg er tjukkere enn jeg bruker å være og det er ugreit.

Det er mange som tjener masse penger på sånne som meg som ikke er særlig glad over "den nye kroppen". I går solgte G-Sport en rokkering til en dame med ikke særlig høye tanker om sin egen kropp. For øvrig meget proff og hyggelig betjening , det hjelper når selvbildet er nede på felgen. Takk til G-Sport på Byporten, nå er jeg blålilla rundt livet med et ulmende håp om en reduksjon på 10 cm........ Måtte livmålet sakt, på myke sokker snike sel tilbake til gode gamle dager....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar