torsdag 19. juli 2012

120 LAPPER OG BLACKOUT





Blackout, det er vel det mest dekkende uttrykket for hva jeg havnet midt oppe i denne uken.Her sitter jeg med 120 heklede bestemorslapper og greier ikke å få de til å henge sammen......... Etter tre kvelder med "prøve og feile" måtte jeg krype til korset og kontakte ekspertisen. Lettere brydd går jeg til den lokale garnbutikken for assistanse.
Men akk, det er ferietid og høysessong for vikarer med litt forskjellig bakgrunn. Jeg ble møtt av verdens søteste og mest hjelpsomme sommervikar, men kunne hun hekle...... nei, hun kunne ikke det. Men lykken står den kjekke bi, og sånne butikker har alltid modeller på forskjellige teknikker. Det ble redningen, og jeg fikk ta så mange bilder jeg ville av modellen.                                                                                         
Da er de håp. Det er sjelden jeg står fast, men denne gangen var det ganske ugreit. Da blir det montering dere, det tok bare litt lengre tid.                                                                                                              

1 kommentar:

  1. Lekre farger - og jammen bra du fikk ordnet med tips til sammenheklingen. Slet med det jeg også når jeg laget et slumreteppe for aller første gang. Så stilig med takløk - har visst noen sånne gjemt rundt forbi som må få komme frem i lyset igjen.
    Ha en flott kveld og helg
    Bente

    SvarSlett