lørdag 28. juli 2012

AFTER THE RAIN...





Det er over, denne enorme nedbørsmengden som veltet innover østtlandet denne julidagen. Jeg blir euforisk over slike vannmengder.
Ved åttetiden i dag startet det. Egentlig var det ingen overraskelse, Storm, Yr, Gisle Foss og alle vennene hans var skjønt enige. Det skulle bli vått, fryktelig vått, kanskje til og med historisk vått.
Hva i all verden gjør man på en slik dag. Min daglig tur rundt Tussetjern ble avlyst, i dag ville det blitt en tur med snorkel og maske.
I mangel på ting å gjøre ble jeg sittende å nyte synet da regnbygen ga seg ved åttetiden i kveld. Tåkedottene som driver, himmelen som sprekker opp, lyset som tiltar, de siste strålene av solen før den gir seg om noen timer.
Det blir en vakker kveld, skulle ønske gutta mine var her og delte den med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar