lørdag 21. mai 2011

Vannplanter i krukker og dammer.....Alt er mulig om du vil.

Da henger Fusadrakten igjen i skapet, og jeg har endelig tid til litt andre aktiviteter. Det er jo vår og det er tid for hagesenternes fristelser. De fleste hagesentere har litt sumpplanter, men jeg ønsket meg vannplanter i krukker, og da er det spesialforhandlere som henvender seg mot hagedamentusiastene som har utvalg og ekspertise. Tropex holder til i mitt nabolag, men har også netthandel med vannplanter, som gjør det tilgjengelig for alle uansett hvor du bor i landet.

Bildet over er en liten dam som jeg bygget på terrassen. Den er bygget inn i en sittegruppe så her sitter vi bokstavelig i vann.Forøvrig mitt første snekkerprosjekt...... En demonstrasjon av "girl power"
Den største utfordringen var da fiskene kom på plass. De beiter på plantene som en flokk storfe, men den virkelige morroa startet da de begynte å legge egg. Ville allikevel ikke vært for uten fiskene .


Det var stor stas å sette ut ungene som ble klekket i høst. Hadde aldri trodd at dette skulle la seg gjøre i den lille pytten.

En enklere løsning er å fylle krukker eller fat med vann. Det er fullt mulig å få vannliljene i blomst . bare dybden er tilstrekkelig. Det var slik jeg gjorde mine første erfaringer.


Vann som er i bevegelse er heller ikke vanskelig i lage. På markedet finnes små fontenepumper som skaper masse fin effekt og gir lyden av rennende vann.

Kanskje det holder med en liten borddekorasjon. Fyll litt vann på et brett og la blomsterkroner og sementhjerter få plass på vannspeilet

For flere ideer besøk www.tropex.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar