søndag 29. mai 2011

Male,sy, veve eller en tur på hagesenter."thats the question"

Dette ser ut til å være dagen da jeg har lyst til å gjøre alt, eller ingenting...... Det blåser hatter, og inneaktiviteter er det som er nærliggende. Dessuten er vår nye venn Bobb og hans frue Bobba blitt foreldre . Jeg bør vel nevne at de to er blåmeiser og gjør som små blåmeiser gjør på denne tiden av året. De lager nye blåmeiser og det på vår terrasse. Vi har innsett at området er annektert av de to, og vi får holde oss litt i bakgrunnen til de små er flyveferdige.

Mens jeg venter kan jeg se litt nærmere på fristelser som egner seg for et koselig uteområde. Bildet er nylig tatt i Rådhuspassasjen i Oslo, den nyeste av butikkene til Finn Schjøll.

Flotte fat som kan fylles med vann, og flytende blader og blomsterkroner.Butikken har også et morsomt utvalg av potter , krukker, og urner. Alt er presentert på en måte som virkelig gjør besøket til en fristelse som er vanskelig å motstå.

  En tidsriktig stol i metall har blitt pidestall for et bugnende sitrustre voktet av uglasserte keramikkhoder. Lekne og dristige fargekombinasjoner å la seg inspirere av. Våg litt mer i uterommet.Den siste kommentaren var til meg selv, jeg er nemmelig litt pysete i fargevalget.

 Hva med din egen olivenlund. Dette er trær som stortrives ute i en norsk sommer, og når vinteren puster oss i, nakken tar vi dem inn der de lever lykkelig til neste sommer.På min terrasse ville Bob m/frue blitt ellevill over en slik busk å kvitre fra. De små som ikke er helt stødige i flyvingens kunst ville nok også blitt henrykte .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar