mandag 6. august 2012

PLANTER SOM TÅLER MASSE VANN





Det var ikke hvor mye vann plantene tålt jeg hadde i tankene ved anskaffelse. Det var fargene som fristet. Det er første gang jeg prøver meg på obergine fargede planter, Men selvfølgelig er det en bonus at de tåler en anselig vannmengde når sommeren ble som den ble. At de både tåler å stå i striregnet og er medgjørlige innendørs er en sjelden kombinasjon.

Det som faktisk lar vente på seg er vannliljenes blomster. Temperaturen er for lav, og blomstringen hos meg er allerede tre uker etter fjoråret.. Den første knoppen er omsider over vann og da går det en liten uke til før vidunderet er klar for fotografering. Som alltid gleder jeg meg til å dele begivenheten.

Ha en fortsatt fin mandagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar