lørdag 10. mars 2012

DE GODE HJELPERNE




Det jobbes, og det jobbes hardt. I upløyd mark i bunadsverdenen stiger det sakte frem en rekonstruksjon, Uten gode hjelpere ville dette være utopi. Noen av stoffene har krevd mer eller et butikkbesøk skal dere vite.

Jeg kom i kontakt med Krivi vev på Tingvoll i septober. Septober er en måned jeg har laget helt av meg selv. Midt i mellom september og oktober nærmere betemt. Opplevelsen var ubeskrivelig for en entusiast som meg. Å møte fagpersoner som var villig til å veve 1 meter av et stoff, bare for meg og trøya til Fusadrakten var enestående. Jeg trodde ikke dette lot seg gjøre, og at det fortsatt fantes mennesker som var villig til å gjøre dette for meg, ja det overgår alle forventninger.


Her om dagen kom det en pakke med stoff, en meter med kalemank, i grønn sort fargekombinasjon. Det  blir en herlig travel helg, det skal klippes og syes. Fusadraktens nye ansikt er nært.
En stor takk til Krivi Vev på Tingvoll som bidrar til å gjøre denne drømmen til virkelighet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar