lørdag 24. mars 2012

ØLBRILLER, UPUSSEDE



Hvem i all verden har sagt at man ikke kan spørre om en dames alder...... Er du ung nok, eller full nok kan du selvfølgelig det.
Turen med trikken i kveld ble en lattermild affære der jeg følte meg utrolig edru selv etter Frua på Bekkelagets generøse sjenking av vin. Vi gamle var på vei hjem, og de unge var ferdig med sitt vorsspiel, på vei til den virkelige morroa på byen. En veldig ung mann stikker fingeren i ryggen på meg og skvetter til da jeg snur meg. Jøss, minst like gammel som mamma var kommentaren. Kanskje eldre parrerer jeg.

Denne veldig unge mannen er en av mange lettere beduggede, og det ble plutselig veldig viktig å gjette hvor gammel (ung) jeg er.

Kanskje står det ikke så dårlig til. Jyplingene bommet med 15-20 år, enten skal jeg føle meg smigret, eller så får jeg velsigne fenomenet ølbriller.

Skål, og fortsatt god helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar