mandag 31. oktober 2011

TRICK OR TREAT, GIVE ME SOMETING GOOD TO EAT



Alle som måtte ha et forhold til nederlandske skøyte suportere, gratulerer med dagen. Da går det i orange........... og det så til de grader.




Media og butikker minner meg flittig på hva som er under oppseiling, og det er rett og slett umulig å glemme at det er Halloween. Det er ikke så mange år siden vi nøyde oss med Alle Helgens Dag, tente noen lys på gravstedene til våre kjære, og var ferdig med den saken.

Det er sikker en naturlig utvikling i tråd med at vi lever i et multikulturelt samfunn som tilfører oss nye tradisjoner og skikker. Det forplikter om vi ønsker å adoptere feiringer av ymse slag. Skal vi henge oss på trenger vi kunnskap, og barna våre bør kjenne til at det er mere enn å sikre neste halvårs forbruk av sukkertøy. De er ikke like søte og sjarmerende alle hekser og beinrangel som ringer på.


Da sønnen var åtte skulle jeg være litt pedagogisk. Gresskaret var innkjøpt, og hulet ut. Det ble laget Pumkinpai av innholdet og vi brukte ikke så rent lite tid på antrekk og sminke mens vi ventet på mørket.
Som kyndig veileder hadde jeg min Amerikanske nabo, og takk for det. Hun bidro med all sin kunnskap på området, og gjorde denne feiringen til en suksess historie.



Den eneste pynten jeg liker ved denne feiringen er gresskaret. Den ser ikke mye bra ut pynten som kan kjøpes for en som ikke har sort og orange plast på sin ønskeliste. Da gjør jeg heller mere ut av alt jeg finner i orange som jeg faktisk liker. Det er nemmelig fult mulig.


Ha en fin kveld med orange og sort på din måte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar