søndag 9. oktober 2011

FORSINKELSESKÅPEN




Dette er en høytaler, men jeg tror ikke den virker. Sånne innretninger pleier jo å gi lyd fra seg når det er noe alle som står og venter burde få vite. Denne dagen var det maaaaange som gjerne skulle ha vist. Hvist hva da, tenkte sikkert den som skulle være stemmen i høytaleren. Det var og ble stille, og minuttene gikk og gikk.

 Jeg er akkurat den samme og det er NSB også.  Det er vel Meltveit Kleppa også ,snublende rundt, tråkkende på skjørtekanten med brillene på snei ,letende etter tryllestaven.




Så til saken Strikketøyet har fått et nytt navn. Forsinkelseskåpen! Er det ikke flott dere. Den ble ferdig montert denne uken, og regnestykket forteller at 15 % av dette plagget er masker på overtid, eller forsinkelser om du vil...... Det er mer enn jeg trodde og definitivt mer enn Jernbaneverket og NSB vil vedkjenne seg i offentligheten.




På lørdag ble jeg stående å vente på at toget skulle komme. Langt borte på skinnegangen stod det og liksom pekte nese. Jeg ble stående så lenge at månedskortet mitt utløp!!! Da var det selvfølgelig at konduktøren mente at jeg måtte kjøpe bilett. Det er ikke forbudt å være dum, bevares, men noen føringer for hvor dum det er lov å være kunne kanskje være på sin plass.  Jeg bør vel nevne at jeg var iført i min nye forsinkelslkåpe et plagg som er 15 % forsinkelse. Lenge leve ironien......




Jeg har strikket på meg en vond skulder gjennom dette eksperimentet mitt. Sannheten er at jeg ikke har strikket så ofte og mye noen gang, så skal det måles forsinkelser videre fremover må jeg finne på noe nytt.


Da ble det stengt matvarebutikk denne lørdagen også, gutta mine er tolmodige.......Kunne det være mulig å bestille catering fra NSB til neste lørdag, vi må jo ha noe å spise på i helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar