søndag 9. oktober 2011

FARGE OG MATERIALPRØVER TIL FUSADRAKTEN



Ett skritt videre, om dog et lite skritt. Dette er fargene på den nye trøya og vesten til Fusadrakten.Sterke farger, men dette er et gammelt plagg som vi ser bilde av.

Den største utfordringen vil nok bli det grønne stoffet i trøya. Kraftig ullstoff med trykket mønster. De trykte stoffene ble ansett for å være de flotteste. Kjøpetøy ble de kalt, og var ikke tilgjengelig for alle, derfor ansett som mer eksklusive. Har kontaktet Museet på Fagernes for hjelp.Jeg må inn med ekspertisen denne gangen.



På dette stadiet i prosessen lager jeg skisser og fargeprøver. Kall det gjerne puslespill, for jag har allerede en del perlebroderte belter og mere til, som jeg har tenkt skal være med videre.




Prøver av stoffer og bånd legges sammen. Lar det modne sakte.........Dette er vanskelig når jeg klør etter resultater.




Perlebroderiene på bildene er ting jeg har hatt i årevis men ikke blitt brukt. Håper de kommer til anvendelse i dette prosjektet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar