lørdag 5. november 2011

SILKE OG FLØYEL



De første stoffene til nytt bunadsliv er kommet i hus. Det er et prosjekt som vil ta mye av tiden min fremover.

Silken jeg bestilte ble helt riktig i fargen. Kraftig og fyldig i gulfargen, men fløyelen som skal ramme det hele inn ble valgt kraftigere og mere intens for å balansere bedre mot gulfargen.

Jeg bar bestemt meg for å selge Vossastakken. Denne har masse flott tilbehør, og jeg må gjøre et valg når det gjelder tilbehøret jeg skal beholde, og hva som blir solgt med stakken....... Egentlig har jeg ikke lyst til å skille meg av med noen av delene, men nå får det være nok. Skapene taler sitt tydelige språk.

Hvilket av beltene og brystklutene som er best til det nye livet og trøya er jeg ikke helt sikker på. Ta en titt og se om dere kan ta et valg ut fra bildene.


Jeg har min favoritt, men er faktisk ikke sikker på om denne vil være best når den grønne trøya er på plass.

I løpet av helgen setter jeg saksen i stoffene. Går alt som det skal blir det julefeiring i nytt liv og trøye.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar