søndag 13. november 2011

MOSEDOTTEN OG GEVIRET



En søndag uten symaskin på kjøkkenbordet er det lenge siden jeg har hatt. Jøss, er sånn det ser ut , sa kjæresten min, og så riktig så fornøyd ut. Han er veldig tålmodig i forhold til alle prosjektene mine, og fortjener å se kjøkkenet i all sin prakt oftere.



Litt skapertreng gjør seg også gjeldende når det dukker opp en naken flate, så litt ny høstpynt fikk plass på bordet.Kjøpte et nøste med tynn hamp i går som ble brukt til mavebelte på kubbelusene.Morsomt materiale, veldig passende for meg som liker det rustikke......



Det er perfekte forhold for høsting av mose om dagen. Det er fuktig nok til at mosen slipper lett fra underlaget, og det er lett å finne den. Den er jo det grønneste som er ute i naturen nå som alt annet av vekster går i dvale. Når som helst vil frosten komme, så nå har jeg laget meg et lite lager med tanke på julen.



Jeg fant et lite gevir av en råbukk også. Har sikkert hatt det i årevis gjemt og glemt i diverse eskene mine. Der er det mere rart som kan brukes, selv om jeg akkurat nå ikke ser hva det skulle være.



Søndagen kan oppsummere slik. Jeg har fått unna et solid stykke ryddejobb, søndagsturen endte med mosesanking og det ble litt dekorering som vi kan glede oss over i uken som kommer.

1 kommentar:

  1. Hej. Har du kollat in vår nya bandgrind?http://stoorstalka.com/weaving-loom/

    SvarSlett