søndag 7. august 2011

UT Å PLUKKE KONGLER, SNART ER DET FOR SENT



Når jeg trenger dem er det for sent. Sånn er det hvert år, men i år skjønner dere, da skal jeg være ute i god tid....

Varme dager uten nedbør og skogbunnen har tørket opp etter regnet er det jeg  venter på. Da åpner de seg i all sin prakt og det er lett å se hva jeg plukker. Jeg bruker masse konglerbåde hjemme og i utstillinger jeg lager, så her skal det høstes flere kilo.


Det blir ikke noe  plukking i dag. Det har bøttet ned med regn i hele dag , ikke så rart forresten, det er jo fri dag.


Nå skal jeg skrive en huskelapp å legge denne i lommeboka, mitt beste knep i kampen mot glemselen. Lommeboka vokter jeg som en løvinne, nemlig.

1 kommentar:

  1. hm hm ut å plukke kongler ja... huske. Helt korrekt når vi skal ha de er det for sent... huskelapp i helga. Takk Britt

    SvarSlett