onsdag 17. august 2011

FINN SCHJØLL, VERKSTEDET I RÅDHUSPASSASJEN


Jeg er så utrolig heldig som har så hyggelige naboer på jobben. Bare bli misunnelig, Rådhuspassasjen er et trivelig sted. Og med et muntrasjonsmoment som disse gutta utgjør må det bare bli bra.En av de  har selvfølgelig litt høyere stemmeleie og høres litt bedre..... tar gjerne en sang med selvlaget tekst også, sånn helt på sparket.


Ikke rart at det dufter fantastisk inne i denne arkaden like ved Oslo Rådhus. Jeg er så heldig å kunne suge inn duftene hver dag, og oppleve de lekreste dekorasjoner. Noen for sorg, andre for glede skapt av dyktige hender og øvet blikk.



Mikke er en av de som du ofte møter i Verkstedet. Han kvalifiserte seg denne våren til deltakelse i Norges mesterskapet i Blomsterdekorasjon. Jeg gleder meg til å se hva han skal lage, foreløpig holder han kortene tett til brystet....

Kommer du inn fra Borggården er det dette synet som møter deg nå om dagen. Frilandskryss og Asters. Rosene i forgrunnen har en nydelig duft som du sjelden finner maken til. Spør etter disse, er det utsolgt er de behjelpelig med å skaffe de for deg. Det gjelder forresten det meste, de er ja- mennesker alle som en !


Jeg bare MÅ vise dere disse små orkideene. Tell antall grener og gråt, dette er lekkert. Kanskje det blir en av disse til helgen......

Ta dere en tur, dette må dere oppleve

1 kommentar:

  1. så flott - det er en flott butikk også ved Tinghuset som Herr Schjøll eier. Jeg er helt enig - ta bare imot alle innspill. KLem

    SvarSlett