torsdag 11. august 2011

RUMENSK LEGGSØM, ELLER BARE ET LITE KORSSTING ?



Finn frem nål og broderigarn, hjelpen er nær...... Det vil si, boken for meg som skal lære å brodere er kommet i hus.
Jeg har i et tidligere innlegg skrevet om en heklebok som jeg har blitt veldig begeistret for. I den samme serien finnes det også verktøy for oss som vil lære å trylle med nål og tråd.


Alt utstyret er selvfølgelig anskaffet. Jeg har lest meg opp på bomullstråd, den skal være i langfibret, helst Egyptisk bomull. Gjerne med en etterbehandling som er helt forkastelig miljøpolitisk. Å bruke tungmetaller er helt fysj, men ingen annen behandling av tråden gir en så blank og fargeekte tråd. Den blir også glattere og enklere å sy med.

Dette er boken som skal utrette miraklene. Som dere ser var den til og med på tilbud....... Men prislappen matcher i farge , og det er jo en prestasjon i seg selv.

En takk til de flinke damene som har laget boken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar