onsdag 17. august 2011

KANTARELLER OG HJELP TIL Å BÆRE.


Så tungt var det ikke at jeg egentlig trengte hjelp, men hun er jo så søt der hun virkelig gjør et forsøk på å gjøre dagen min litt lettere....
Vi har jukset skjønner dere. Hanken på kurven er skiftet ut med en pinne, og da kan jo ikke en pinnehund som Kaisa mottstå fristelsen. Hun vil nok allerede før jul debutere med boken "Mine beste pinner"



Denne dagen vokste kantarellene midt i stien. Fristende, gule med flere artsfrender i kanten under nærmeste tre. Det ser ut til at dette er en sommer med rik tilgang på skogens gull. Plukk dem, og ta de med hjem. Lag noe godt, og opplev smaken av skogssoppen.



Jeg er alltid forsiktig med sopp og forsikrer meg så godt jeg kan. Kantarellen er den av soppene jeg kjenner best, veldig karakteristisk med sin sterke gule farge og sine sporer. Det er ikke pysete i min verden å være forsiktig med sopp. Bruk alle hjelpemidler om du ikke er sikker.



Klar til rensig. En hel kurv bragt i hus med litt hjelp av en trøtt og fornøyd hund.


Tusen takk for turen Kaisa, neste tur er nok etter tyttebærene..... de trenger en uke eller to til.

1 kommentar:

  1. middag..... kantarell... jeg kommer he he. Så fine bilder og ikke minst av Kaisa.
    Klem fra meg

    SvarSlett