lørdag 26. november 2011

ADVENTSTID-VENTETID-LILLATID



Kors på halsen og ti kniver i hjertet, jeg har prøvd. Lilla pynt til advent altså. Det som var en god ide, ble til en total fiasko, og det var ikke fargen sin feil .

Jeg tar det hele og fulle ansvaret. De lilla håndklærne og badematten ble bragt hjem i overbevisning om at endelig skulle jeg også være modig og trendy. Dette var i fjor, og nå som søkene i esker er ukens sport så dukket de opp.



Ikke bare fant jeg disse tekstilene, 150 store og små kuler i masse lillanyanser åpenbarte seg også på bunnen av eske nummer tre. Et hav av lilla lys åpenbarte seg også. Og selvfølgelig servietter......

Det jeg prøver å fortelle er at jeg var i full gang med å julepynte hjemmet i lilla da "Ånden som kommer og går" bare takket for seg. Hele morroa ble raskt og bestemt pakket ned og glemt. Glemt helt til i dag.



Jeg har hentet litt lilla inspirasjon fra Verkstedet med kamera, men selv Finn Schjøll kan ikke få meg til å starte et nytt lilla prosjekt. Lilla, adventsfargen over alle, her vist i orkideer, klematis og vakre "Bobla" , vasen designet av Schjøll hjelper ikke.



Det blir ikke lilla i år heller. Jeg skal holde meg på trygg grunn med mine favoritter i sølv og naturmaterialer. Mor har talt.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar