torsdag 24. november 2011

ADVENTSKALENDER FOR STORE GUTTER





Hvem i all verden har sagt at store gutter ikke vil ha adventskalender. Bare sørg for at det er rette sorten. Ingen slutter med å glede seg til jul fordi man har blitt stor. Jeg har ikke sluttet å glede meg, og innerst inne, uansett ståsted, gleder vi oss alle som en.


Derfor trår mamma til for å lage overraskelse. Den blir litt forskjellig i år. For det første, tyngre....... Brått åpnet det seg nye muligheter, og med det nye ideer..Jeg skal ikke si så alt for mye om hva som er inne i pakkene, det er jo en som skal bli overrasket. Men det skvulper og vekten er over 20 kilo.....




Jeg liker meg når kalenderen er på plass. Første prosjekt av mange , men dette er liksom avspark for julestria som jeg egentlig elsker tross tidsklemme og idetørke.




Uken før advent er det stritt siden jeg har oppgaver i jobben som må være ferdige før 1. søndag i advent. Sånn har jeg hatt det i mange år, og og helt tilsiktet har jeg kreativ pause i uke 48.Skulle det dukke opp noen som innleder samtalen med : Du som er så kreativ......Ja da vet jeg at jeg får ta meg godt betalt og bære over. Det er jo flere som har idetørke.


Jeg kaller det rekreasjon. Det er en utfordring å finne opp hjulet ( julen ) på nytt hvert år. Men med en pause på et år mellom hver økt,  gyver jeg løs igjen og igjen. Slik er livet som mercandiser, enten elsker du det eller finner en kontorjobb.


I morgen skal det lages en adventsstake, og hvordan den skal se ut har jeg ingen begreper om et døgn før deadline. Er det ikke herlig dere, helt blank med blanke kort........ Jeg tar en tur innom Verkstedet. Else og Finn har reddet meg før. Om ideene ikke skulle strømme på da, får jeg heller åpne lommeboken og krype til korset. Les mer om Verkstedet under fanen "Blomster og grønt"




Så langt er det jeg som har styringen, men det er mange dager igjen til jul.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar