søndag 15. januar 2012

KVISTHULLET I KJELLER`N



Det fine ved å bo i blokk er at du ser ikke så mye av naboen, men finner han på noen sprell kan det fort bli litt tett.
Her skal dere få hilse på en nisse som kjører sitt eget egoistiske løp og lar andre ta støyten. Det er på høy tid å formidle noen velmente interiørråd  før hele nabolaget er rasert. Det eksisterer ingen forbud mot dårlig smak, men noen føringer kan vær på sin plass når det rammer andre.


Stakkarn bor i et kvisthull. Kvisthull er min omskriving av panelvegger. Denne karen har i tillegg senket taket, med panel........ Vindusflatene er dekket med gardiner, sånne gjennomsiktige heldekkende greier som vi andre sluttet med for minst 20 år siden, eller aldri har hørt om.  Han klager over at han har det så mørkt.... Stakkar..... Riving av gardiner og noen liter med maling ville gjort underverker, og det ville ikke hatt noen konsekvenser for andre.


Egentlig bryr jeg meg ikke om hvordan naboen har det hjemme når det kommer til interiør, men når stakkarn synes det blir så mørkt at han må hugge trær blir jeg engasjert. Faktisk ganske ivrig. En stakkar med tvilsom smak og manglende innsikt skal ikke få dirrigere hvor mye trafikkstøy jeg må finne meg i. Sist han skrev ønskeliste endte det med 10% verdireduksjon så nå får jeg stoppe galskapen før lommeboka blør igjen.


Som litt ekstra salt i såret var jeg på vei ut for å ta noen bilder til dette innlegget men stoppet i siste liten. Jeg er estetiker, og slikt groms skal ikke finnes på min blogg. Derfor velger jeg i stedet bilder fra Heuser som både har trær og er  lekre og smakfulle. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar