mandag 30. januar 2012

KLIMAFLYKTNINGEN







Kanskje var det feigt å stikke av, men det er deilig å være sikker på at huset står på samme sted, eller at båter og hagemøbler står der de ble plassert i går. Den som ikke har tibrakt noen år på nordvestlandet,er ikke alltid innforstått med hvilke naturkrefter vi forholder oss til . Ruskevær kaller vi det når stormen har tatt strømmen for noen dager eller naustet er å finne en kilometer lengre inn i fjorden. Det blir seige og utholdende folk av dette, og det henger i selv etter utflytting.


Det er et faktum at vi også er dårlige på dobbelkommunikasjon. Alle som kommer flyttende fra kystnorge til østlandsområdet blir møtt av en måte å snakke på som er vag og vanskelig å skjønne. Vi opplever at østlendeingene ikke kommer til saken. Vår dirrekte og likefremme måte å snakke på kan fort bli en overdose.
Kan det ha noe med klimaet å gjøre. kan det være vi ikke har tid til å bli misforstått. Jeg har lurt på dette mang en gang, og sett overraskelsen i ansikter grunnet klare meldinger. Jeg snakker som om det er to minutter til neste orkan, og ingen skal lure på hva jeg mente

.

Dette er en del av min ballast, den blir ikke borte, så da lever jeg videre med klare meldinger som klimaflykning på østlandet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar