søndag 8. april 2012

HEKTA PÅ SØLVMALING





Har sakt det før, og sier det igjen. Sølv er ikke nederlag. Sølvmaling er stadig et søkeord som går igjen, derfor kommer det noen tips til alle sølvmalere der ute.

Dette er et veeeeeeldig gammelt sittemøbel som ikke er glatt og polert. Faktisk var kopien av denne vist på et "Herskapelig" program. Min bestefar lånte bort originalen til Jonas Lie . Egentlig ønsket han å kjøpe hele møblemanget, men måtte nøye seg med å kopiere. I dag er jeg glad for det, det er ikke bare å kjøpe en ny av slike ting.

Malingen jeg har brukt er vannbasert. Brukes vannbaserte malinger er det syntetisk pensel som gjelder. På denne har jeg brukt minimalt med forarbeide da jeg ønsket et røft preg. Gammel maling er fjernet med skrape, og pusset veldig lett med fint sandpappir før påføring.

Det er malt tre strøk for at det skulle dekke tilstrekkelig. Malingen er Panduros hobbylakk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar