torsdag 29. september 2011

HELSELØSE TILSTANDER OG FASTLEGER PÅ AUDITION



En historie om om hvordan det går når du trenger legehjelp, og fastlegen selv er sykemeldt Dere skal vite at det ikke står en ny og venter på deg.. I alle fall ikke en som fortjener tilliten din.
De tre siste dagene har jeg forsøkt å komme til hos en lege, men den eneste tilgjengelige er en  vikar som tror at kortisonsalver gjør susen samma søren. Jeg må forklare dette nærmere.

 Jeg hadde over ett års tid hatt en gradvis forverring av utslett rundt øynene og søkte hjelp. Vikaren mente da at hydrokortison var en super løsning, og så ut som et spørsmålstegn da jeg påpekte at det stod med uthevet skrift på tuben at dette ikke skulle brukes i nærheten av øynene......... Maktkampen endte med en leges hevn. Rekvisisjon til hudlege. Har du prøvd å få time innen rimelig tid hos denne spesialistgruppen? i så fall må du regne med 4-6 måneder om du i det hele tatt finner en som tar imot nye pasienter.

Ved en tilfeldighet husket jeg at jobben hadde tegnet en helseforsikring, og etter to dager hadde jeg fått time hos en spesialist i et privat helseforetak. Jeg fikk ros for ikke å ha latt meg friste til kortisonsalven, da hadde nemlig utslettet blitt verre og vanskelig å behandle.

Men så var det denne skulderen da. Tidlig i dag skulle jeg kontakte tre fastleger innen kommunen da strømmen ble borte.  En rødhåret gnom romsterte i sikringsboksen, og mente han var i sin fulle rett til å skru av strømmen hos meg. Dermed stod jeg uten både nett,kaffe og hårføner i en etterhvert irriterende morgenstund. Kontakten med potensielle fastleger beveget seg rett vest, og mitt adrenalinnivå til de tynne luftlag.



Det har blitt kveld og nå legger jeg strategi for morgendagen. Da er det tre fastleger som blir kontaktet for å få orden på en sliten skulder.... måtte den beste vinne denne noe uvanlige konkurransen.Jeg har en kropp og ett liv, og ingen dåsemikkel får ødelegge meg bare fordi de kan kalle seg lege. Min tillit sitter litt langt inne og den som får lov til å bli min nye fastlege er en kompetent og ryddig person, stolt over sitt yrke med respekt for sine pasienter.



Ønsk meg lykke til, for jeg er på jakt etter en utryddingstruet rase.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar