fredag 23. september 2011

SKREKKBLANDET FRYD, BROMMMMMM



 En syttenåring som er gutt er stort sett et sted om dagen, førerkort......... Snart er rollene snudd på hodet, jeg er passasjer! etter timer med henting og bringing, trensport til hundrevis av fotballkamper og gudene vet ikke hva, er vi snart i mål.




 Går alt som det skal er det poden som er årets sjåfør 1.juledag. Dette er en tradisjon at den av barna som sist fikk førerkort får den store gleden av å kjøre foreldre hjem etter juledagens ovale lunsj.




Det planlegges ivrig på utstyrsfronten. Jeg fått lære en del nye ord som jeg egentlig ikke har bruk for, men tydeligvis er livsviktig for en som snart har sin første bil med ferskt førerkort....... Ikke visste jeg at stereo anlegget måtte ha så mange høytalere, eller hvor mange typer felger som finnes. Så langt har jeg ikke hørt at noe av det som står på ønskelisten kan berolige en engstelig hønemor, men det er visst sånn det skal være ut fra andre mammaer som har gjort erfaringen.



Jeg kommer til å savne øvelseskjøringen noe helt forferdelig, for alle de som ennå ikke har kommet til denne fasen har dere virkelig noe å se frem til..

God tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar