mandag 5. september 2011

MANDAGS TOGET



Vakthunden har gitt opp, det har vel jeg også på sett og vis. NSB har hatt en elendig dag med avsporing på Rena og tog som sperret trafikken på Østfoldbanen. På en dag som denne burde strikketøyet mitt ha vokst betydelig mer enn 4,5 omganger.

For å holde meg til det strikketekniske så er jeg elendig på å strikke bærende på paraply og håndveske. Derfor ble jeg uvirksom og ventende i noe som skulle være en forsinkelse på 10-15 min, og endte med 20 klissvåte i pøsregnet, helt fritt for strikketøy.


Da toget endelig dukket opp slo det meg hvor bakvendt og opp ned tingene er . Var det noen som tenkte over det ironiske i designet på sete trekkene . Jeg vil gi kred. til designeren, knakende god idé  med god symbolikk.



Da kan vi konstatere at uken startet katastrofalt. Forsinket til jobben våt og kald uten å ha fått en eneste ekstra omgang på strikketøyet ut av turen. I morgen er det en ny dag med nye muligheter og forsinkelser. Kanskje de også husker å beklage forsinkelsen for kundene sine.....

På onsdag spiller jeg Vikinglotto. Da skal jeg håve inn den store potten, kjøpe NSB, og legge det ned.

Vi sees ved avgang ca. 09.01






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar