onsdag 6. juli 2011

Bestevenn på lån


Det er kanskje dagligdags med hundehistorier, men denne damen er selvfølgelig helt spesiell...... Det er de alle, men denne damen i pels har vunnet mitt hjerte.
Jeg møtte henne første gang som hvalp åtte år tilbake. Som naboer på jobben så vi hverandre ganske ofte, og etter hvert vennet hun seg til at det var hundevenner bak døren.Siden har hun feiet inn og hilst så ofte hun får lov. Det ligner litt på kalveslepp om våren, når hun kommer feiende.


Nå har vi rukket å bli så gode venner at hun også er på besøk hjemme hos meg. Herlig, Da har jeg noen dager jeg kan skjemme henne bort, og levere tilbake en hund som ikke alltid forstår at det også finnes hverdager.


Hun elsker å vasse, men svømmer som en skiftenøkkel. Det er ikke alle hunder som behersker den kunsten og min venninde her er dessverre en av dem. Har selv hatt en Engelsk bulldog som holdt på å drukne i Frognerbekken før jeg skjønte at hun ikke var laget for svømming.

Hun skulle gjerne hatt tak i fiskene mine, og har brukt mye tid på å stirre ned i vannet.Det rare er at fisene ikke blir skremt.De spruter vann på henne, men hun står som en bauta. Dette er spennende for henne, men har gjort meg mine tanker om når hun går et skritt videre...... Motet kan brått nå nye høyder.
I skrivende stund er hun igjen hjemme hos matmor og matfar , og det er bare å innrømme, jeg savner henne.
Velkommen tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar