søndag 3. juli 2011

Jul eller Juli, samma det.

En amerikaner på norgesbesøk skal ha sakt, "den grønne vinteren er verst, da fyrer de ikke". Jeg tilføyer måker ikke. Dette er et land for de spesielt interesserte.
Så når bakken ligger hvit av hagl, får man lett assosiasjoner til jul(i).Derfor tar jeg frem jula fra i fjor og oppsummerer litt.



Skal det være levende juletre så er dette den rette tiden, jul(i) altså. Det er jo nå hagesenteret har de virkelig fine.


Denne greina med lys er ikke den vi rusler rundt og synger de kjente og kjære sangene. Den er mye viktigere enn som så, hos meg blir det ikke jul uten. Selvfølgelig er den hentet inn i Juli.


Uten konglene kunne dette godt være fra middagen i jul(i), For meg passer det veldig bra at pynten er fleksibel, det er jo bare å dynge på litt av det som gjelder, når det gjelder.


 Til jul ser champagnekjøleren slik ut med Azalea, så kommer juli, og da fylles den med is og sprudlevann. Skål for Jul(i) jenter og gutter


Til jul er det fugler i treet inne, i juli sitter det virkelige fugler der og treet står ute. Ikke bare det, treet har vokst masse til neste jul.


Så denne jenta har jul og juli hele året. Det går selvfølgelig litt i surr for en stakkar, men kontroll på  Jul(i) pynten det har jeg.

Glædelig jul(i)

2 kommentarer:

  1. Kreativt og superinspirerende! Her var det masse tips å ta til seg :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du forteller oss andre hvilke gode ideer du har ... jeg mangler de jo...Stå på. Klem fra Liv-Marie

    SvarSlett