søndag 31. juli 2011

UT PÅ TERRASSEN, DET ER SOMMER

Jeg har gledet meg til å vise frem terrassen, men det må gro seg litt til før det tar seg ut på bilder. Det er enklere inne der jeg kan kramperydde et hjørne for noen bilder. Dette er vel trøst for noen å en hver. Det nytter ikke å holde alt blåst til en hver tid. Det er lov å rote !!!!!!!!



Pink Opal heter vidunderet og har så langt kommet med fire blomster denne sommeren. Vannliljer er vakre, men en tolmodighetsprøve å vente på blomstringen. I fire herlige dager blomstrer vidunderet, og så langt har mine fire blomster avløst hverandre, men nå kan det se ut til at jeg må vente noen dager på den neste. Knoppene er der, men ligger like under vannflaten.

Men det har skjedd mer i dammen også. Hent brillene, det er smått det som kommer på de neste to bildene.




Først kommer eggene. Ikke høna for hun er ikke med denne gangen...... Etter ca fem døgn klekker eggene. Så kommer det noen små greier som ligner på mygglarver men er en ny generasjon gullfisk. Det tar flere måneder før de ligner på fisk, men det er helt greit, jeg har ventet så mye på dette lille underet at noen måneder til eller fra er helt greit.

Sitteplassen har fått nye puter denne sommeren. Har hevet kvaliteten på stoffet flere hakk, og det lønner seg alltid. Nå når kveldene er blitt litt mørkere er det veldig hyggelig å krype opp i hjørnet etter å ha tent lys og fakler.



Benker og fiskedam er selvsnekret etter prøve og feile metoden sist sommer. Har gjort noen små justeringer på snekkerarbeidet, men tross manglende erfaring har det gått utrolig bra.



Sinkfatet ble med hjem fra Krukkegården. Har ønsket meg et slikt lenge. Det er så mange måter det kan brukes på. De er flotte å fylle med vann, med flytelys, eller kanskje det skal ligge blomsterkroner på vannspeilet. Til vinteren blir det store kubbelys...... Nå fikk jeg NESTEN lyst på vinter.



Husene mine begynner å bli litt brukt i bloggsammenheng, men de er veldig koselige og kaster et fint lys når sommernatten er der.

En trivelig sommerkveld til dere alle

2 kommentarer:

  1. Så flott.. dette gir inspirasjon. Du er flink.

    SvarSlett
  2. Så flott å se hvor fint det kan bli til slutt for oss som fortsatt er i læreprosessen. Vi har også fått oss noen små "barn" som vi nå har tatt inn for videre omsorg. Venter spent fortsatt på at vannliljene skal blomstre.....

    SvarSlett