mandag 11. juli 2011

VILDES HÅRPRAKT, EN ORANGE HISTORIE



Dette er en sann historie, en orange sådan om lille Vilde som var kjempestolt av sitt lysende orange hår. Rødt hår er flott, og det er noe med personligheten til rødhårede jenter, en stolthet og selvsikkerhet som synes utad. Sånn var det også med Vilde.


En dag var lille Vilde fryktelig opprørt da hun ble hentet i barnehagen.Med tårene strømmende kunne hun fortelle at de andre barna hadde sagt at håret hennes var rødt..... Hun er nok ikke den første som har fått en slik kommentar.
Men det hadde seg sånn at lille Vilde hadde en egen oppfatning av hårfargen sin. Hun henger rundt halsen til mamma og sier, "sant mamma at håret mitt ikke er rødt, det er orange".


Jeg har også hatt et rødhåret fyrverkeri i klassen, og den jenta kunne å slåss. Ingen nevnte hårfargen hennes med et ord i frykt for følgene. I dag skulle jeg ønske den manken var min i stedet for den musegrå jeg har fått utdelt. Rart hvordan tingene endrer seg.....

Hei sveis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar