søndag 3. juli 2011

BURSDAGSGAVEN

Kjære Liv Marie, jeg er heldig som har en venninde av ditt kaliber. Selv om du har vært borte i et helt år har du allikevel greid å være tilstede, ikke bare for meg, men for alle rundt deg. Vi får vel også sende en takk til denne Hr Internett som gjør det mulig å kommunisere med dere mens seilturen har pågått.


Sammen med datteren din har det vært mye planlegging under fiskebollemiddagene våre. Prøver å vise deg hva vi har drevet med siden snøen gikk. Vi har tatt noen sjangser for det er jo noe graving med i bildet...... Vi har ikke fått noen meldinger om naboer som har mistet nettforbindelse, og huset på Bekkelaget har fortsatt strøm, vann, og tv-signal...... Lener meg også her til at ingen har klaget.


Marie har fortalt at du liker å sitte her med tekoppen din etter jobb, om været tillater det. Da skulle den være klar til du kommer. Jordbær med røde blomster, som skal bære bær langt utover sommer og høst.Vi har prøvesmakt...... nam nam... Du trenger bare strekke hånden litt ut etter de saftige, søte, bærene. Lukk øynene dine litt så kan du kjenne smaken.





Jeg har skjønt at du har fått andre og større krav til grønnsaker og urter. Vi har jo lest om spennende middager på bloggen underveis, og da håper jeg det passer med en urtehage. Timian, oregano, estragon, persille, salater og gressløk er noe av det du vil finne. Det er faktisk så mye forskjellig at jeg vet noe er glemt i min oppramsing.


De første tomatene dine er modne, og flere kommer. Smaken på disse vil helt sikker tilfredstille dine strenge krav..... Bedre enn de på "Bua" skal du vite.


Salaten er knasende frisk, ikke slappe hengehuer dette her. Marie garanterer for at den er god, og plantet med kjærlig hånd.


Øyvind er er resusj når det kommer til stein og tyngre arbeide. Denne hagen er steinrik og krever krefter når det skal graves...... store hull.....

....
Du kom i skade for å ønske deg vannliljer. Den stampen din var både liten og puslete, så da skjønner du hvor jorda på forrige bilde kommer fra.Nå burde jeg selvfølgelig skremme deg litt ved å si at vi la den i en haug i oppkjørselen..... Jeg er generelt dårlig til å lyve, den er pent plassert litt her og der.


Dette er vannliljen jeg valgte til deg. Er vi heldige har det kommet blomsterknupper til dere er kommet hjem. Du har også fått en tue med siv i dammen. Sivet kommer fra min dam, og fiskene mine rakk å legge egg i planten før den ble flyttet. Derfor kan vi si at du har fått FISKEDAM. Eggene har klekket i løpet av siste uke, men det er ikke vakre barn og nærmest usynelige i noen måneder til. Derfor får du bilde av mammaen til de små, og hun er vakker.

Jeg håper at dette er en overraskelse av det slaget som er hyggelig for deg (og Lars). Det er en gave som er full av omtanke fra noen som er glad i deg. Marie, Øyvind, Bastian, Finn og Britt. For oss har det blitt mange hyggelige timer sammen, som jeg vet at du også setter pris på.

Gratulerer med dagen, og en stor elektronisk klem fra meg :-)


1 kommentar:

  1. Du verden! I e imponert og takknemlig. Gleder med om mulig enda mere til å komme hjem. Tuuuusen takk alle sammen. Larsern gleder seg til å smake sprøstekt karpe. :-)

    SvarSlett