søndag 10. juli 2011

Begrensning, ekkelt ord ord for hobbydiversører....


Det er mangel på tid.....  Rundt i huset finnes utstyr og materialer for det meste av det meste. Det eneste jeg ikke har er noen som forlenger døgnet..... Er det mulig å få en 36-timers ?????? Jeg skulle gjerne ha landet alle prosjekter på en gang, men det går skikkelig dårlig. Hva jeg lager og ikke lager går i perioder.
For tiden forberedes søm av noen sommerkjoler da sommeren fortsatt er ung, og jeg ikke har mistet troen på disse strålende dagene som jeg har drømt om gjennom en lang høst og vinter.
 Har besøkt Saab Tekstil i Smalgangen, en stoffbutikk der prisene er overkommelig og utvalget enormt. Butikken er familiedrevet . De er av pakistansk opprinnelse og har bodd i Norge i mange år. Kan godt være at du møter noen av dem i skiløypa sammen med ungene. Fin avkobling kunne de fortelle.


I skapet ligger et større utvalg med vesker i Nanaofilt. En teknikk der ullen toves på bomulsgas i tørketrommel. Det blir morsomme stoffer i røff struktur, dessverre blir bitene ganske små ,da det trengs store flater å legge materialene på. Det ferdige produkt blir til halvparten av det jeg starter med.
Vesken over er laget i ferdig farget merinoull.Før toving er ullen lagt i striper, men den kan også legges mer detaljert for effekter og og mønstre. Overraskende hvor detaljert ullen kan legges.

Foret i veskene er restestoffer fra sømprosjekter, og betjeningen hos Saab Tekstil ville nok kjent igjen de fleste av veskeforene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar